[1] رمضان خوا ه، م.، آسیب شناسی طراحی لباس اسلامی بر پایه مُد غرب ی. مجموعه آثار ومقالات برگزیده دهمین کنگره پیشگامان پیشرفت، تهران، 1395.
[2] ولی پور، پ.، سیاری، م.، ارائه مدل تصمیم گیری برای اولویت بندی عوامل مؤثر در بکارگیری البسه با نمادهای دوره ساسانیان بر رفتار خرید مشتریان، علوم و فناوری نساجی، شماره 3، صصص. 22 – 15، 1398.
[2] ولی پور، پ.،: شکارچی، م.، بررسی تأثیر شاخصههای رنگی البسه بر وفاداری مشتریان با نقش واسط های شخصیت و وجهه برند (مطالعه موردی: ال سی وایکیکی)، علوم و فناوری نساجی، شماره 22 ، صص. 56 – 47، 1397.
[3] ولی پوری، الف، پورکاظمیان، ه، عوامل موثر در خرید پوشاک، مجله علوم و فناوری نساجی، سال پنجم، شماره 1 ، شماره پیاپی 14 ، 37 - 42 ، 1394.
[4] محمدی و.، اکرامی 1 .، محمدی ح.، خجسته فر ز.، شناسایی عوامل موثر بر صنعت مد و لباس با رویکرد پایداری محیط زیست، مجله علمی علوم و فناوری نساجی و پوشاک، دوره جدید، شماره، 1۰ بهار . 13۹9.
[5] محمودی پندری م.، کنجکاو منفرد ا.، تأثیر خودبینی مصرفکننده بر اطمینان به سبک پوشش در صنعت پوشاک، مجله علمی علوم و فناوری نساجی و پوشاک دوره شماره - 1 شماره پیاپی - 41 بهار . 14۰1.
[6] صالحی راد، ع.، طبیبی، م.، عسگری، م.، جابری، ف.، چال شه ا، موانع و راهکارهای پیشنهادی برای توسعه صنایع نساجی و چرم ایرا ن، علوم و فناوری نساج ی، دوره 4، 1393.
[7] زارع نیکوپرور یزدی، ا.، داودی رکن آبادی، ا.، نایب زاده، ش.، حاتمی نسب ، ح .، آسیب شناسی طراحی پارچه و لباس در ایران، علوم و فناوری نساجی، دوره 9 ، شماره پیاپی 35 ، صفحه 16، 1399.
[7] ولی پور، پ.، سیاری، م.، بررسی تاثیرعنوان برند، آگاهی برند، نگرش برند، شهرت برند روی عملکرد برند در صنایع پوشاک، علوم و فناوری نساجی، دوره 10 ، شماره پیاپی 30 ، صفحه 38-31، 1399.
[8] شفا م.، شناسایی و تحلیل تنوع فرم و رنگ پوشاک محلی بانوان گیلان به منظور بازنمود در طراحی مانتو بانوان جوان ایرانی، علوم و فناوری نساجی و پوشاک، 1397.
[9] توحیدی ف.، مبانی هنرها (فلزکاری، سفالگری، نگارگری، بافته ها و منسوجات، معماری و خط و کتابت). چاپ دوم. انتشارات سمیرا، 1390.
[10] شریف زاده ع.، تاریخ نگارگری در ایران. چاپ اول. موسسه انتشارات سوره، 1375.
[11] پاکباز ر.، دایره المعارف هنر، فرهنگ معاصر. چاپ اول. انتشارات فرهنگ معاصر، 1387.
[12] آژند ی.، مکتب نگارگری هرات. چاپ اول. انتشارات فرهنگستان هنر، 1378.
[13] پاکباز ر.، نقاشی ایران از دیر باز تا امروز. چاپ دهم. انتشارات زرین و سیمین، 1389.
[14] تجویدی ا.، نگاهی به هنر نقاشی ایران از آغاز تا سده دهم هجری. چاپ سوم. سازمان چاپ و انتشارات، 1386.
[15] محمد زاده م.، رئالیسم معنوی در آثار کمال الدین بهزاد، نگاه ویژه او به انسان و طبیعت. مجموعه مقالات همایش بین المللی کمال الدین بهزاد، تبریز و تهران ، 24-27 آذر، 1386.
[16] ایتن ی.، عناصر رنگ، ترجمة بهروز ژاله دوست. چاپ ششم. انتشارات عفاف، 1384.
[17] زکی م.، صنایع ایران بعد از اسالم، ترجمة محمد علی ضیایی.چاپ اول. انتشارات اقبال، 1320.
[18] پوپ آ.، سیر و صور نقاشی ایران، ترجمة یعقوب آژند. چاپ دوم. انتشارات مولی، 1384.
[19] شراتو ا.، گروبه ا.، تاریخ هنر ایران، ج 9( هنر ایلخانی تیموری)، مترجم یعقوب آژند. چاپ اول. انتشارات مولی، 1376.
[20] نجم الدین کبری ا.، نسیم جمال و دیباچة جالل (فوائح الجمال و فواتح الجالل)، تصحیح فریتس مایر، ترجمة قاسم انصاری. چاپ اول. انتشارات طهوری، 1388.
[21] سجادی ع.، جامه زهد: خرقه و خرقه پوشی. چاپ اول. انتشارات علمی و فرهنگی، 1369.
[22] نصر ح.، هنر و معنویت اسلامی، مجموعه مقالات در زمینه حکمت هنر. چاپ اول. انتشارات فرهنگستان هنر، 1383.
[23] زرینی س.، مراثی م.، بررسی چگونگی تاثیر عرفان اسلامی در شکل گیری هنر نگارگری مکتب هرات تیموری و تبریز صفوی. مجله نگره، شماره7: 93-105، 1387.
[24] سلطان زاده ح.، فضای معماری و شهری در نگارگری ایران. چاپ اول. انتشارات چهار طاق، 1387.
[25] اشرفی م.، بهزاد و شکل گیری مکتب مینیاتور بخارا در قرن 16 میلادی، ترجمه نسترن زندی. چاپ اول. انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1382.
[26] صدری ب.، کمال الدین بهزاد. چاپ دوم. انتشارات فرهنگستان هنر، 1386.
[27] کاشفی س.، فتوت نامه سلطانی به اهتمام محمد جعفر محجوب. چاپ اول. انتشارات بنیاد فرهنگ ایران، 1350.
[28] کوپر ج.، فرهنگ مصور نمادهای سنتی، ترجمه ملیحه کرباسیان. چاپ اول. انتشارات فرشاد، 1379.
[29] فهیم نیا م.، مرجع طراحی لباس، فیگور، مانکن طراحی لباس، طرح لیاس مردانه و زنانه. چاپ اول. انتشارات بیهق کتاب، 1385.
[30] Lukens, Marie G. The Language of the Birds: The Fifteenth-Century Miniatures. Available from:https://www.metmuseum.org/art/collection/search/451730 ]Accessed May 1967[