[1] Liang, X., Guoxin, L., Hao Zh., Eimear, N., Fadong, Ch., Firm performance and marketing analytics in the Chinese context: A contingency model, J. of Business Research., 141, 589-599, 2022
[2] حاجی حیدری، ن.، کیماسی، م.، عمویی، ع.، توسعه چارچوبی جامع برای ارزیابی عملکرد بازاریابی با استفاده از رویکرد فراترکیب: مطالعهای در صنعت بانکداری ایران. فصلنامه مدیریت بازرگانی, 6(2), 271-290، 1393
[3] Arnett, D. B., Wittmann, C. M., Improving marketing success: The role of tacit knowledge exchange between sales and marketing. Journal of Business Research, 67(3), 324–331, 2014
[4] Najafi-Tavani, S., Najafi-Tavani, Z., Naudé, P., Oghazi, P. and Zeynaloo, E., How collaborative innovation networks affect new product performance: Product innovation capability, process innovation capability, and absorptive capacity, j. Industrial Marketing Management, 73, 193-205, 2018
[5] Da Gama, A. P., An expanded model of marketing performance Marketing Intelligence & Planning, 29 (7): 643-66, 2011
[6] Ambler, T., Kokkinaki, F., Puntoni, S., Assessing marketing performance: Reasons for metrics selection, J. Marketing Management, 20 (3/4), 475-498, 2004
[7] Ryan, D., Jones, C., Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation, London: Kogan Page, 2009
[8] Gao, Y., Measuring Marketing Performance: A Review and a Framework, The Marketing Review, 10(1), pp.25-40, 2010
[9] Asmerom A., Determinants of behavioural intentions in the audit market, International Journal of Quality and Service Sciences, 2018
[10] Petersen, J.A., McAlister, L., Reibstein, D.J., Winer, R.S., Kumar, V. and Atkinson, G., Choosing the Right Metrics to Maximize a Profitability and Shareholder Value, J. Retailing, 85(1), 95-111, 2009
[11] صفری، ع.، قره باشلونی، ر.، بررسی رابطه بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد بازاریابی از طریق نوآوری (مطالعه موردی: شرکتهای فعال در سه صنعت اتوماسیون صنعتی، مخابرات و ارتباطات، رایانه و تجهیزات دیجیتال)، فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، (۴)۶، ۸۲۶-۸۰۹، 1393
[12] میرکزاده، ع.، بهرامی، م.، راهبرد بازار جاویژه (کلید بازاریابی کارآفرینانه پایدار در بخش کشاورزی). مقاله علمی، ۱۸ (33)، ۳۴-۲۸، 1390
[13] برومند، ا.، بررسی نقش واسط رفتار بازاریابی کارآفرینانه در تأثیر تفکر کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی (مورد مطالعه: صنایع کوچک شهرستان مشهد). پایان نامه کارشناسی ارشد، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد، 1392
[14] Hsu, T., Market Share as a Performance Measure: A Conceptual Framework, Management and Business Research, (21), 24–34, 2022
[15] Alqahtani, N., Can, U., Sengun, Y., Entrepreneurial marketing and firm performance: scale development, validation, and empirical test, Journal of Strategic Marketing, DOI: 10.1080/0965254X. .2059773, 2022
[16] Sampaio, C. H., Simões, C., Perin, M. G., Almeida, A., Marketing metrics: Insights from Brazilian managers, Industrial Marketing Management, 40(1), 8–16, 2011
[17] Clark, B. H., Marketing Performance Measures: History and Interrelationships, J. Marketing Management, 15:8, 711-732, 2010
[18] فرهاد، ف.، عامری, م. ح.،کاشف, م.، تاثیر عوامل مدیریتی و محیطی بر عملکرد بازاریابی لیگ برتر والیبال. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی.1401.
doi: 10.22084/smms.2022.24270.2865
[19] ولی پور, پ.، سیاری, م.،. بررسی تاثیر عنوان برند، آگاهی برند، نگرش برند، شهرت برند روی عملکرد برند در صنایع پوشاک (مورد مطالعه برند السیمن)، مجله علوم و فناوری نساجی و پوشاک، 9(1)، 31-38، 1399
[20] - محمدی, و.، اکرامی, ا.، محمدی, ح.، مرادحسینی, م.، شناسایی عوامل موثر بر صنعت مد و لباس با رویکرد پایداری محیط زیست.، مجله علوم و فناوری نساجی و پوشاک، 9(1)، 21-29، 1399
[21] Alalwan , A. A., Mobile food ordering apps: An empirical study of the factors affecting customer e-satisfaction and continued intention to reuse, International J. Information Management , 50, 28–44. 2020
[22] Bandyopadhyay, S., Wolfe, J., Kini, R., A Critical Review of Online Affiliate Models. J. Academy of Business and Economics, 9(4), 141-147, 2009
[23] Da Gama, A P., Marketing performance: aligning people, processes, and results, Journal of Business Strategy, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print, 2022
[24] Morgan, N., Jayachandran, S., Hulland, J., Kumar, B., Katsikeas, C., Somosi, A., Marketing Performance Assessment and Accountability: Process and Outcomes. International Journal of Research in Marketing,10. 10-16, 2021
[25] عسکریان, ف.، آقایی, ن.، ضیایی, ا.، اثر برندگرایی و بازارگرایی سبز بر عملکرد بازاریابی سبز برنامههای ورزشی شهرداری تهران، پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت در ورزش, 13(4), 213-226، 1400
[26] کاظم پور دهکا, پ.، بررسی تاثیر عملکرد بازاریابی بر جذب مشتریهای آژانسهای گردشگردی با نقش میانجی اخلاق حرفهای کارکنان (آژانسهای مسافرتی شهر رشت، مجله گردشگری و اوقات فراغت، 6، 12، 1401
[27] حمیدپور, م.، شاهرودی, ک.، زنده دل, م.، شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت عملکرد بازاریابی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوائی ایران (اقتصادی درحمل و نقل هوایی و فرودگاهی)، فصلنامه مهندسی حمل و نقل doi: 10.22119/jte.2022.322630.2579، 1401
[28] ملکی مین باش رزگاه, م., شعبانی, ع.، بررسی تأثیر استراتژی کسبوکار، بخشندگی و پویایی محیطی بر عملکرد بازاریابی؛ تبیین نقش ممیزی بازاریابی (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدکننده دارویی). نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 14(9)، 45-56، 1399
[29] عبدالمنافی, س.، باغبانی آرانی, ا.، مقصودی گنجه, ی.، پورعیسی, م.، مکرمی, م.، شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی صنعت شیلات در شرکتهای تعاونی کشاورزی روستایی در راستای توسعه روستا، مجله راهبردهای توسعه روستایی, 7(4)، 41-52، 1399
[30] فتحیان ب.، محمد, اوجی, م. ح.، عوامل مؤثر بر سنجش عملکرد بازاریابی وابسته برخط در صنعت گردشگری. مجله مطالعات مدیریت گردشگری, 15(51)، 253-279، 1399
[31] عسکری, س.، شیرخدایی, م.، علیقلی, م.، شیرخدایی, م.، بررسی تاثیرعملکرد بازاریابی بر عملکرد مالی بانک پارسیان. مجله تحقیقات بازاریابی نوین, 3(3)، 107-118، 1392
[32] شافعی، ر.، ارائه مدلی ساختار یافته از سنجههای ارزیابی عملکرد مدیریت بازاریابی در شرکتهای تولیدی صنعتی: مطالعهای در شرکتهای مواد غذایی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، ۷(۲۵): ۱۳۷-۱۶۰، 1391
[33] نیکرفتار، ط.، روش کیو و کاربرد آن در یک مطالعه موردی، تهران: انتشارات نگاه دانش، 1391
[34] Steelman, T.A., Maguire, L.A., Understanding Participant Perspective: Q Methodology in National Forest Management, Denvor: University of Colorado, 2007
[35] Jo, K. H., AN, G. J. Doorenbos, A. Z., (2012). Attitudes of Korean adults towards human dignity: AQ methodology approach, J. Nursing Science, 9(1), 101-111, 2012
[36] خوشگویان فرد، ع. ر.، روششناسی کیو، تهران: انتشارات مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، 1386
[37] دانایی فرد، ح.، حسینی، ی.، شیخها، ر.، روش شناسی کیو، شالودههای نظری و چارچوب انجام پژوهش، تهران: انتشارات صفار، 1392
[38] Tielen, M., Q-methodology to identify young adult renal transplant recipients at risk for nonadherence. Transplantation, 85 (5),, 690-700, 2008
[39] Akhtar-Danesh, N., Baumann, A., Cordingley, L., (2008). Q- Methodology in Nursing Research, j. nursing research, 30 (6), 759, 2008
[40] Brown, S. R., The History and Principles of Q Methodology inPsychology and the Social Sciences, Red at the British Psychological Society Symposium on, A Quest for a Science of Subjectivity: The Lifework of William Stephenson, University of London, 1996
[41] صالحی, س.، صنایعی, ع.، سماک نژاد, ن.، بررسی تأثیر گردنآویز بستهبندی محصول بر جلب توجه مشتری با استفاده از ردیابی حرکات چشم.، مجله تحقیقات بازاریابی نوین, 9(2)، 109-128، 1398
[42] Farris, Paul W., Neil, T., Bendle-Phillip, E. David, J., Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance. Upper Saddle River 2016,
[43] جعفری, م.، رضایی, ف.، مدیریت دانش بازاریابی و عملکرد صنعت بانکداری ایران، مجله کاوشهای مدیریت بازرگانی, 8(16)، 79-98، 1395
[44] محمودی، ا.، انواری، ا.، ملکی، ر.، بررسی تاثیرحافظه سازمانی بر قابلیتهای بازاریابی استراتژیک با نقش میانجی دولت الکترونیک مورد مطالعه ادارات و مدیریتهای شرکت توزیع برق اهواز، پنجمین همایش ملی و دومین همایش بینالمللی ایدههای نوین در علوم مدیریت و اقتصاد، 1396
[45] هادیان فر, ر.، بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت بازاریابی و عملکرد فروشگاههای زنجیرهای شهروند، مجله چشمانداز حسابداری و مدیریت, 3(32)، 1-9، 1399
[46] Davis, B., Grewal, D., & Hamilton, S., The Future of Marketing Analytics and Public Policy. Journal of Public Policy & Marketing, 40(4), 447–452, 2017
[47] Farris, P., Reibstein, D., Joshi, Y., Marketing costs and prices: An expanded view. In P. Farris & M. Moore (Eds.), The Profit Impact of Marketing Strategy Project: Retrospect and Prospects. 124-152, 2006
[48] Bolton, R. N., Linking Marketing to Financial Performance and Firm Value. J. Marketing, 68(4), 73–75, 2004
[49] Powell, P.T., Schmenner, R.W., Economics and operations management: towards a theory of endogenous production speed. Manage. Decis. Econ., 23, 331-342, 2002
[50] Ambler, T., Kokkinaki, F., Putoni, S., Assessing Marketing Performance: Reasons for Metrics Selection. J. Marketing Management, 20(3/4), 475-498, 2004
[51] Farris, Paul W., Neil, T., Bendle-Phillip, E., David, J., Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance, Upper Saddle River, 2016
|52] نایب زاده، ش.، معین الدین، م.، قیصری، ز.، بررسی مقایسهای رابطه بازارگرایی توسعه یافته (EMO) با ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده (REVA) و نرخ بازده داراییها (ROA) در شرکتهای تولیدی، مدیریت بازاریابی، 6(12)، 113-133، 1392
[53] Barwise, P., Farley, J., The State of Interactive Marketing in Seven Countries: Interactive Marketing Comes of Age, J. Interactive Marketing. 19. 67 - 80, 2014
[54] Luo, X., Donthu, N., Marketing’s Credibility: A Longitudinal Investigation of Marketing Communication Productivity and Shareholder Value, J. Marketing, 70(4), 70–91, 2006
[55] Kokkinaki, F., Marketing Performance Assessment: An Exploratory Investigation into Current Practice and the Role of Firm Orientation. In: Report No. 99-114, 2006
[56] Greenberg, P., CRM at the Speed of Light. Berkeley, CA: Osborne/McGraw-Hill, 2011
[57] Lenskold, J., Marketing ROI: playing to win, Marketing Management, 11(3), 30–34, 2013
[58] Ambler, T.,Vakratsas, D., How advertising works: What do we really know? Journal of Marketing, 63(1), 26–43, 1999
[59] جبارزاده، م.، بررسی عوامل مؤثر بر تصمیمگیری خرید محصول توسط مشتری (مطالعه موردی: گوشی تلفن همراه)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشکده صنایع و مدیریت، 1394
[60] مومنی، م. ر.، فعال قیومی، ع.، تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، تهران: انتشارات کتاب نو، 1386
[61] سرمد، ز.، بازرگان، ع.، حجازی، ا.، روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگه، 1376
[62] هومن، ح.، ع.، راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: انتشارات سمت، 1395
[63] Schultz, Don E , Tannenbaum, S., Lauterborn, R., The New Marketing Paradigm: Integrated Marketing Communications, Illinois: NTC Business Books, 2013
[64] Lenskold, J., Marketing ROI: playing to win. Marketing Management, 11(3), 30–34, 2013
[65] Rosenwald, M., Reputations at stake, companies try to alter word of mouth on- line, Washington Post. Retrieved March 31, 2004
[66] Stone, R., The Scope of IMF Conditionality International Organization, 62, 4, 589– 620, 2001
[67] O’Sullivan, D., Abela, A.V., Marketing Performance Measurement Ability and Firm Performance”. Journal of Marketing, 71(2), pp.79-93, 2017
[68] Liu, X., Shin, H., and Burns, A. C., Examining the impact of luxury brand’s social media marketing on customer engagement: Using big data analytics and natural language processing. J. Bus. Res. 125, 815–826, 2014
[69] Bradley, F., Meyer, R., & Gao, Y., Use of supplier-customer relationships by SMEs to enter foreign markets. Industrial Marketing Management, 35(6), 652–665, 2007
[70] Schultz, D., Evolving marketing and marketing communicationinto the twenty-first century in Iacobucci, D. & Calder, B. (eds) Kellogon Inngrated Marketing, New Jersey: Wiley, 2003
[71] Lovett, M. J., & MacDonald, J. B., How Does Financial Performance Affect Marketing? Studying the Marketing-Finance Relationship From a Dynamic Perspective. Journal of the Academy of Marketing Science, 33(4), 476–485, 2005