1-Laroche, M., Habibi,M. R., Richard,M., & Sankaranarayanan, R, The effects of social media based brand communities on brand community markers, value creation practices, brand trust and brand loyalty. Computers in Human Behavior, 28, 1755–1767, 2015.
2-Bakhriddinovna, O. F, The role of ethnic and national values in the formation of intergenerational relations in social psychology. Web of Scientist: International Scientific Research Journal, 3(3), 96-99, 2022.
3-Essiz, O., & Mandrik, C, Intergenerational influence on sustainable consumer attitudes and behaviors: Roles of family communication and peer influence in environmental consumer socialization. Psychology & Marketing, 39(1), 5-26, 2022.
4-Barrie, C. K., Bartkowski, J. P., & Haverda, T, The digital divide among parents and their emerging adult children: Intergenerational accounts of technologically assisted family communication. Social Sciences, 8(3), 83, 2019.
5-آزادی، ر.، یوسفی، ب.، عیدی، ح.، اثرات عناصر منتخب آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت پوشاک ورزشی از دیدگاه دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور (مطالعه موردی، برندهای ورزشی معتبر ایرانی موجود در بازار کشور)، فصلنامه پژوهش در ورزش دانشگاهی، مقاله 3، دوره 3، شماره 8، صفحه 53-73، 1394.
6-صبوری، ح.، تفاوت بین نسلی در خانواده، فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران، سال دهم، شماره چهل و دوم، صفحه 1-13، 1393.
7-Chaudhuri, A., and Holbrook, M. B, The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance: The role of brand loyalty. Journal of Marketing, Vol. 65(2), PP 81–93, 2011.
8-حیدرزاده، ک.، تقی پوریان، م.ج.، نوع شناسی درگیری ذهنی مصرف کننده و مدل های اندازه گیری آن، بررسی بازرگانی، شماره 53- خرداد و تیر 1391.
9-Atilgan, E., Aksoy, S., & Akinci, S, Determinants of the brand equity: A verification approach in the beverage industry in Turkey. Marketing Intelligence & Planning, 23(3), 237-248.
http://dx.doi.org/10.1108/02634500510597283, 2005.
10-Woods Barr, A. L., Miller, E., Smith, J. L., Cummings, S. M., & Schafer, E. J, # EveryGenerationMatters: Intergenerational Perceptions of Infant Feeding Information and Communication among African American Women. Breastfeeding Medicine, 16(2), 131-139, 2021.
11-وظیفه دوست، ح.، معماریان، ش.، رابطه اخلاقی فروشنده با رضایت، اعتماد و وفاداری بیمه گذاران در بیمه های عمر، پژوهشنامه بیمه.29(1):151-127، 1393.
12-طباطبائی هنزائی، م.، کاظمی ح. ر.، فلاح، ح.، تأثیر هوش هیجانی بر انگیزش و عملکرد بافندگان قالی دستبافت (مورد مطالعه: شرکت قالی بافی زرین بافت زنجان). علوم و فناوری نساجی و پوشاک، 9(2), 41-481399.
13-Heidarzadeh H.K , Taghipouryan M. J, Attitudes toward Counterfeit Products and Generation Differentia. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology 4(9): 1147-1154, 2012.
14-PHAN, C. X., LE, L. V., DUONG, D., & PHAN, T. C, The Impact of Corporate Social Responsibility on Brand Image: A Case Study in Vietnam. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(4), 423-431, 2021.
15-آزادارمکی، ت.، مدرنیته ایرانی: پارادایمهای روشنفکری در ایران، انتشارات اجتماع، 1380.
16-زارع شاه آبادی، ا.، طاهر، م.، مطالعه ی بین نسلی الگوی مصرف کالاهای فرهنگی در بین دختران و مادران شهر یزد. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق 16(61 (189-231،1392.
17-Halfmann, A., Meier, A., & Reinecke, L, Too much or too little messaging? Situational determinants of guilt about mobile messaging. Journal of Computer-Mediated Communication, 26(2), 72-90, 2021.
18-Vazifehdust H, Taghipouryan M. J., Ahmadian A. F, Y Generation, Combination Generation and Perceptions Differentials from Brand Components in Iranian Chain Restaurants. European Journal of Scientific Research ISSN 1450-216X Vol.60 No.1 (2011), pp. 86-94, 2011.
19-Nguyen-Viet, B, The impact of green marketing mix elements on green customer based brand equity in an emerging market. Asia-Pacific Journal of Business Administration, 2022.
20-Husain, R., Ahmad, A., & Khan, B. M, The impact of brand equity, status consumption, and brand trust on purchase intention of luxury brands. Cogent Business & Management, 9(1), 2034234, 2022.
21-روحانی، ف.، تأثیر درگیری ذهنی مصرف کننده در فرایند خرید و انتخاب محصول، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1390.
22-حیدرزاده، ک.، نوروزی، ع.، بررسی پیچیدگی ذهنی خرید بر شناخت محصولات فایده باور و محصولات لذت جویانه در فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان، پژوهش های مدیریت، شماره 87، صص. 55 -19، 1389.
23-موون، ج.، مینور ،م.، رفتار مصرف کننده، ترجمه عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی، انتشارت اتحاد-جهان نو، چاپ اول، پاییز 1386.
24-Cai, Yuanyuan, Zhao, Guangzhi and He, Jiaxun, Influences of two modes of intergenerational communication on brand equity, Journal of Business Research, Vol 68, PP 553–560, 2015.
25-Vazifehdust H, Taghipouryan M. J., Ahmadian A. F, Y Generation, Combination Generation and Perceptions Differentials from Brand Components in Iranian Chain Restaurants. European Journal of Scientific Research ISSN 1450-216X Vol.60 No.1 (2011), pp. 86-94, 2011.
26-Lesmana, R., Widodo, A. S., & Sunardi, N, The Formation of Customer Loyalty From Brand Awareness and Perceived Quality through Brand Equity of Xiaomi Smartphone Users in South Tangerang. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 4(1), 1-12, 2020.
27SITUMORANG, T. P., INDRIANI, F., SIMATUPANG, R. A., & SOESANTO, H, Brand Positioning and Repurchase Intention: The Effect of Attitude Toward Green Brand. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(4), 491-499, 2021.
28-Essiz, O., & Mandrik, C, Intergenerational influence on sustainable consumer attitudes and behaviors: Roles of family communication and peer influence in environmental consumer socialization. Psychology & Marketing, 39(1), 5-26, 2022.
29-Childers, T. L. & Rao, A.R, The influence of familial and peer-based references groups on consumer decisions. Journal of Consumer Research, 19(2), 198–211, 1992.
30-موون ، ج. س.، مینور، م. س.، رفتار مصرف کننده: عوامل درونی و بیرونی، ترجمه عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی، چاپ دوم، تهران، انتشارات اتحاد جهان نو، 1388.
31-VIZANO, N. A., KHAMALUDIN, K., & FAHLEVI, M, The Effect of Halal Awareness on Purchase Intention of Halal Food: A Case Study in Indonesia. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(4), 441-453, 2021.
32-SITUMORANG, T. P., INDRIANI, F., SIMATUPANG, R. A., & SOESANTO, H, Brand Positioning and Repurchase Intention: The Effect of Attitude Toward Green Brand. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(4), 491-499, 2021.
33-Zaichkowsky, J, “Measuring the involvement c onstruct”, Journal of Consumer Research, 12 (3), pp. 341-352, 1985.
34Tam, W. W. S., Poon, S. N., Mahendran, R., Kua, E. H., & Wu, X. V, Impacts of COVID-19 and partial lockdown on family functioning, intergenerational communication and associated psychosocial factors among young adults in Singapore. BMC psychiatry, 21(1), 1-11, 2021.
35-کنجکاو منفرد، ا.، حاتمی نسب، س، ح.، رئیسی، ه.، حدادیان، ز.، بررسی تاثیر گروه همسالان بر رفتار خرید آنی مصرفکنندگان پوشاک ورزشی. علوم و فناوری نساجی و پوشاک, 10(1), 33-42.1400.
36-طباطبائی هنزائی, سید محمود, کاظمی, حمیدرضا, فلاح, حامد. (1399). تأثیر هوش هیجانی بر انگیزش و عملکرد بافندگان قالی دستبافت (مورد مطالعه: شرکت قالی بافی زرین بافت زنجان). علوم و فناوری نساجی و پوشاک, 9(2), 41-48..