TY - JOUR ID - 154018 TI - نقش ارتباطات بین نسلی (فرزند - والدین) بر ارزش ویژه برند در خرید پوشاک در سطوح مختلف درگیری ذهنی موقعیتی JO - علوم و فناوری نساجی و پوشاک JA - JTST LA - fa SN - 2151-7162 AU - تقی پوریان, محمدجواد AU - فاضلی ویسری, الهام AU - آقاجان, مریم AD - استادیار، مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران AD - استادیار، مدیریت کارآفرینی کسب و کار، گروه مدیریت و حسابداری، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران AD - کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی-گرایش تجارت الکترونیک ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک، تهران، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 10 IS - 4 SP - 71 EP - 90 KW - تفاوت نسلی KW - درگیری ذهنی موقعیتی KW - نگرش کودکان KW - توافق بر ارزش ها KW - کیفیت ادراک شده DO - N2 - تفاوت بین نسلی به معنای وجود اختلاف نظرهای مهم میان دو نسل والدین و فرزندان در جنبه های مختلف زندگی است، لذا هدف این تحقیق بررسی نقش ارتباطات بین نسلی (فرزند - والدین) بر ارزش ویژه برند در خرید پوشاک در سطوح مختلف درگیری موقعیتی می‎باشد. پژوهش حاضر، از نظر زمان انجام پژوهش، مقطعی؛ از نظر نتایج پژوهش، کاربردی؛ از نظر فرآیند اجرای پژوهش، ترکیبی؛ از نظر هدف پژوهش، توصیفی-پیمایشی (و از نوع مطالعه موردی) و از نظر منطق اجرای پژوهش، استقرایی است. بدین منظور پرسش نامه ای بر اساس کار تحقیقاتی کای و همکاران(2015)، هانگ و کای (2015) و زایکوفسکی(1985) جهت گردآوری اطلاعات در بین اعضای خانواده ها(ارتباط های چهارگانه: مادر – دختر، مادر – پسر، پدر – دختر و پدر – پسر) کلان شهر تهران در 22 منطقه به صورت خوشه بندی مرحله‌ای توزیع گردید و 384 پرسش نامه قابل تحلیل جمع آوری شد. نتایج مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که ارتباطات والدین با فرزندان در بازاریابی پوشاک بر میزان ارزش ادراک شده یک برند تأثیرگذار می باشد، از این رو، درک درگیری ذهنی مصرف کننده و ارتباطات بین نسلی بین والد و فرزند در هنگام خرید اهمیت ویژه ای برای کسانی که به طراحی، تولید و فروش محصولات مصرف کنندگان می پردازند دارد و با استفاده از آن می‎توانند استراتژی های و تاکتیک های تبلیغاتی جدیدی مطرح کنند. UR - https://www.jtst.ir/article_154018.html L1 - https://www.jtst.ir/article_154018_cd5238fa257dfbe22a335d73f9b5f350.pdf ER -