1-وزارت صنعت، معدن و تجارت، دورنمای سند نساجی در 1404، 1396.
2-فری ب، مترجم مجتهدزاده ا.، اقتصاد فرهنگ و هنر، انتشارات دنیای اقتصاد، 1400.
3-ﻣﯿﺮﺟﻠﯿﻠﯽ آ.،مبانی طراحی مد، چیدمان، دوره 2، شماره 2، 1392.
4-مولازاده م.، بیدرام ر. و موذن جمشیدی ه.،1394، بررسی تأثیر درآمد و قیمت بر تقاضای مد لباس ایرانی اسلامی، دومین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی، اردبیل.
5-افروغ ع.، مهربانی فر ح.، مطالعه چرخه مد لباس در جامعه ایران، زن در فرهنگ و هنر، دوره 10، شماره1 بهار 1397.
6-بابایی، پروین و اکبری، فاطمه، بررسی مبانی نظری طراحی مد لباس زنانه در الگوی ایرانی- اسلامی، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 1 و 2، بهار و تابستان1393.
7-James Cole D. and Deihl N.,"The history of modern fashion From 1850", Laurence King Publishing Ltd,2015
8-Abbasi M., The Fashion cycles and Theories of Fashion, Paripex-Indian Journal Of Research, Vol.2,No.2, PP 117-119, 2013.
9-الیاسی م.، پرده دار ف. و همکاران، بررسی عوامل مؤثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان، جامعه پژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سال دوم، شمارة دوم، پاییز و زمستان 1390،صص 55-76.
10-کاتلر ف. 1394. مدیریت بازاریابی. ترجمه ب فروزنده، چاپ نوزدهم. اصفهان: نشر آموخته، 850 صفحه.
11-کاتلر ف، آرمسترانگ گ. 1391. اصول بازاریابی. ترجمه ب فروزنده، چاپ پانزدهم. اصفهان: نشر آموخته.
12-وبلن ت.، ترجمه طاهری م.، نظریه اقتصادی لباس بانوان، مجله سوره اندیشه، شماره 13، دی ماه 1383.
13-حیدری ش.، سبک زندگی و مصرف از دیدگاه پیر بوردیو.
14=افراشته س.، شکری م.، بررسی عوامل موثر بر تمایل پرداخت مصرف کننده برای تولیدات مبتنی بر مد ایرانی و اسلامی در استان مازندران، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته طراحی پارچه و لباس، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، تابستان 1996.
15-Tabassum A., Jabir A., Factors affecting the consumers’ willingness to pay for health and wellness food products, Journal of Agriculture and Food Research 2,2020.
16-Salimi A.H., Noori A., Bonakdari H., Masoompour Samakosh J., Sharifi E., Hassanvand M., Gharabaghi B. and Agharazi M., Exploring the Role of Advertising Types on Improving the Water Consumption Behavior: An Application of Integrated Fuzzy AHP and Fuzzy VIKOR Method, Sustainability 2020, 12, 1232; doi:10.3390/su12031232.
17-غفاری آشتیانی پ.، چارستاد پ. و لونی ن.، بررسی عوامل مؤثر بر رفتار مصرف کنندگان در ترجیح برندهای خارجی به برندهای داخلی (مطالعه موردی، دانشجویان)، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 8، صفحه9، 1398
18-خواجه دهاقانی ا.، بررسی تأثیر شخصیت برند بر ترجیح خرید مصرف کننده نوگرا مطالعه موردی: گوشی تلفن همراه، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه تهران، 1391.
19-رئیسی،م.، شریفی س.، طغرایی م.، شناسایی و رتبه بندی عوامل مـؤثر بـر مصرف برنـدهای خـارجی در صـنعت مـد لبـاس (مـورد مطالعـه: شـهر اصـفهان)»، فصـلنامـة علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، س 6،ش اول، ص 95ـ120، 1395.
20-ولیپور پ.، سیاری م.، بررسی تاثیر عنوان برند، آگاهی برند، نگرش برند، شهرت برند روی عملکرد برند در صنایع پوشاک، مجله علمی - علوم و فناوری نساجی و پوشاک، دوره جدید، شماره،10بهار 1399.
21-عقیلی ف.، ولیپور پ.، ابراهیم نژاد ع.، اولویت بندی معیارهای تاثیر اکسسوری در کالای لاکچری بر ارزش ویژه برند با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی ( مورد مطالعه: پوشاک آویشن، دومین کنفرانس ملی مدلسازی ریاضیات و آمار در مطالعات کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، 2 اسفند 1396.
22-بخشی زاده ک.، خلیل رودی م.، رضائیان اکبرزاده س.، تأثیر درگیری ذهنی و ویژگیهای شخصیتی افراد برخرید آنی پوشاک، مجله مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، دوره 8، شماره 1، 1395.
23-سعیدا اردکانی س.، صانعیان ز.، منتی ن.، سنجش عوامل مؤثر بر تمایـل مصـرف کننـده ایرانـی بر خرید و مصرف کالاهای ایرانی، فصلنامه مدیریت بازرگانی،.دوره 11، شماره 2، 1398.
24-رعنایی کردشولی ح.، یاری بوزنجانی ا.، بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرفکنندگان (مطالعه موردی:مصرفکنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه در شهرستان شیراز)، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین،
سال دوم، شماره اول، شماره پیاپی (4)، بهار 1391.
25-جعفری هفتخوانی ن.، محسنی ح.، عوامل مؤثر بر تغییر رفتار مصرفکنندگان نسبت به کالای ملّی با استفاده از رویکرد بازاریابی اجتماعی؛ مطالعة موردی: صنعت پوشاک مردانة ایران، فصلنامه علمی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دهم، شماره اول، شماره پیاپی ( 36)، بهار 1399.
26-ولی پوری ا.، پورکاظمیان ه.، عوامل مؤثر در خرید پوشاک، مجله علمی علوم و فناوری نساجی، سال پنجم، شماره1، بهار 1394.
27-عادلی ا.، ملکی م.، ریاضی ز.، شناسایی و رتبهبندی مهمترین علل تمایل مصرفکنندگان داخلی به خرید پوشاک خارجی – مطالعه موردی در استان قم، مجله علمی – علوم وفناوری نساجی و پوشاک، دوره11، شماره 1، شماره پیاپی41، بهار 14۰1، صفحه 28-46.
28-محمودی پندری م.، کنجکاو منفرد ا.، تأثیر خودبینی مصرفکننده بر اطمینان به سبک پوشش در صنعت پوشاک، مجله علمی – علوم وفناوری نساجی و پوشاک، دوره11، شماره 1، شماره پیاپی41، بهار 14۰1، صفحه 65-78.
29-داوری، روشنک، افهمی،رضا، اژدری، علیرضا، طراحی پوشاک در کشورهای در حال توسعه (طراحی مشارکتی، رویکردی جایگزین مُد)، نشریه هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی شماره 48 زمستان 1390، صفحات 83-92.
30-https://beloved.marketing/consumer-behaviour-models/
31-Lee H. S. 2002. Optimal consensus of fuzzy opinions under group decision making environment. Fuzzy Sets and Systems, 132: 303–315.
32-Lee K. 2008. Opportunities for green marketing: young consumers. Marketing Intelligence & Planning, 26(6): 573-586.
33-Yang T, Hsieh C. 2009. Six-Sigma project selection using national quality award criteria and Delphi fuzzy multiple criteria decision - making method. Expert Systems with Applications, 36: 7594-7603
34-Sun C. 2010. A performance evaluation model by integrating fuzzy AHP and fuzzy TOPSIS methods. Expert Systems with Applications, 37: 7745-7754.
35-زنجیرچی، م.، «فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی»، تهران، انتشارات صانعی شهمیرزادی.1390.
36-Chang D. Y. 1996, Applications of the extent analysis method on fuzzy AHP. European Journal of Operational Research, 95: 649-655.
37-Gogus O, Boucher T. O. 1998. Strong transitivity rationality and weak monotonicity in fuzzy pairwise comparisons. Fuzzy Sets and Systems, 94: 133–144.
38-Opricovic S, Tzeng G. H. 2004. The compromise solution by MCDM methods: A comparative analysis of VIKOR and TOPSIS. European Journal of Operational Research, 156: 445–455.