[1] خواجه، م.، پیوندی، پ.، درخشن، ج.، طراحی سامانه مد لباس با بهره گیری از مجموعه منسجم پارچه، پایان نامه کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس، دانشگاه آزاد اسلامی یزد، 1393.
[2] آسیان، س.، همتی، م.، سمندی زاده، ک.، ارزیابی برنامهریزی استراتژیک در شرکتهای تولیدی با استفاده از AHP فازی، مدیریت صنعتی، سال چهارم، شماره 7، 1388.
[3] سحرخیز روشندل، ف.، جوانشیر، ح.، رشیدی، ا. س.، تدوین برنامهریزی استراتژیک بازار مصرف پوشاک مردانه در ایران با مطالعه در یکی از تولیدکنندگان عمده، علوم و تکنولوژی نساجی، سال چهارم، شماره اول، 1389.
[4] اسدی، ع.، یکتا، م.، حسن زاده، ف.، لطفی، د.، آینده پژوهی صنعت پوشاک، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی تهران، 1393.
[5] رمضان خواه، م.، آسیب شناسی طراحی لباس اسلامی بر پایه مُد غربی. مجموعه آثار و مقالات برگزیده دهمین کنگره پیشگامان پیشرفت، تهران، 1395.
[6] محمودی، هـ.، بررسی اجرای بازاریابی و تولید لباس اسلامی ایرانی در راستای مدیریت پوشش، بیتا، 1392.
[7] مطرانلویی، پ.، مروری بر وضعیت صنایع نساجی، پوشاک، چرم و فرآوردههای وابسته ایران طی سالهای 83 لغایت 93، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، معاونت بررسیهای اقتصادی، 1394.
[8] فروزنده دهکردی، ل. ا.، مروری برمدلهای برنامهریزی استراتژیک، دانش مدیریت، شماره 45، سال 12، 1378.
[9] رادمنش، ن. داودی، ا.، میرجلیلی، آ.، دهقان طالبی، ر.، استفاده از فرایند طراحی صنعتی در طراحی لباس با رویکرد پایداری، نساجی امروز، شماره 157، 1394.
[10] صالحی راد، ع.، طبیبی، م.، عسگری، م.، جابری، ف.، چالشها، موانع و راهکارهای پیشنهادی برای توسعه صنایع نساجی و چرم ایران، علوم و فناوری نساجی، دوره 4، 1393.
[11] ملکی، م. ح.، محقر، ف.، کریمی دستجردی، د.، تدوین و ارزیابی استراتژیهای سازمانی با به کارگیری مدلهای SWOT و فرآیند تحلیل شبکه ای ANP، مدیریت فرهنگ سازمانی، سال 8، شماره 21، 1389.
[12] ذوالفقار لوکوهی، م.، کیمیایی، ع.، طراحی لباس ایرانی براساس فرهنگ جامعه یا واردات مُد جهانی دومین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی، اردبیل، 1394.
[13] بنیانیان، ح.، پیوست فرهنگی: ضرورتهای وجودی، راهکارها و فرایندهای تدوین، دانش و اندیشه معاصر، تهران، 1390.
[14] صنعت نساجی و پوشاک، شماره مسلسل 404، دوره جدید 288 سال 36، 1397.
[15] روزنامه اطلاعات اقتصاد، پنجشنبه 13 اسفند 1396-س 92-شماره 26947
[16] بولتن، خبری، اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، شماره 3، 1397.
[17] مهربانی فر، ح. و افروغ، ع.، مطالعۀ مُد لباس در جامعۀ ایران، زن در فرهنگ و هنر، دورۀ 10، شمارۀ 1، 1397، صص 27-1.
[18] غزالی، ر.، جایگاه پارچههای دستبافت در طراحی لباس مشاغل (مطالعه موردی: هنر شعربافی)، تهران، جلوه هنر، شماره 15، تهران، 1394.
[19] احمدی، م. ص.، عربیان، ب.، دهقان چناری، م.، پیوندی، پ.، نمانامسازی در صنعت پوشاک ایران، موانع و راهکارها (مطالعه موردی: شهر یزد)، مجله علوم و فناوری نساجی، دوره جدید، شماره 8، 1397، صص 59-51
[20] آزادی، ر.، یوسفی، ب.، عیدی، ح.، ارزیابی ارزش ویژۀ برند و عوامل مؤثر، آن در صنعت پوشاک ورزشی (مقایسۀ برندهای ورزشی معتبر ایرانی و خارجی) دورۀ 9، شماره 3، 1396، صص 529-515.
[21] میرکاظمی، ف.، حکمتی، ا.ه.، بررسی رویکردهای استراتژیک شرکت تخصصی طراحی پارچه، مُد و لباس در ایران با استفاده از تکنیکهای SWOT و QSPM، یازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران، 1397.
[22] جعفری، م.، جعفرزاده، ا. ق.، دادگر، ی.، تحلیل اقتصادی حمایتهای حقوق مالکیت فکری از صنعت مُد آمریکا، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق اقتصادی، دانشگاه شهید بهشتی، 1394.
[23] واعظ، م.، برندسازی در صنایع نساجی و پوشاک، گزارش نساجی امروز، شماره 128، 1392.
[24] رنجبرکی، ع.، اسکندریان، غ.، عوامل مؤثر بر توسعۀ کاربرد تجارت الکترونیک در شرکتهای نساجی و تولید پوشاک استان اصفهان. مدیریت فناوری اطلاعات، دورۀ 6، ش 3، 1393.
[25] مزیّنی، ا.ح.، محاسبه حجم کالای قاچاق وارداتی به کشور: پیشنهاد یک چارچوب عملیاتی، فصلنامه سیاستهای مالی و اقتصادی، سال 6، شماره 23، 1397.
[26] غلامی، ش.، بازتاب نظام اقتصادی جهانی در تولید و صادرات پنبه ایران از 1850 تا 1941م/ 1239 تا1320 س، پژوهشهای علوم تاریخی، سال9، شماره 1، 1396.
[27] دهقانیان، ح. و خیری، ح.، بررسی الگوی پوشش جوانان شهر یاسوج، سال پنجم، شماره چهارم، 1393.
[28] فیروز جنگ، ه. و خداداد کاشی، ف.، بررسی تأثیر قاچاق منسوجات بر بهره وری در صنعت نساجی و پوشاک ایران (1375-1386)، فصلنامۀ پژوهشنامه اقتصادی (رویکرد اسلامی - ایرانی) سال 13، شماره 49، 1392.
[29] Ramaswamy, K. V. and Gereffi, Gary, India's Apparel Exports: The Chalenge of Global Markets, the Developing Economics, XXXVII-2 (June 2000).
[30] Jeyaraj, K. L., Muralidharan, c., Senthilvelan, T. & Deshmukh, S. G. Application of SWOT and Principal Component Analysis in a Textile Company - A Case Study, International Journal of Engineering Research and Development, ISSN: 2278-067X, Volume 1, Issue 9 (June 2012).
[31] یاسینی، ر.، مطالعۀ فرهنگی و جامعه شناختی پوشاک سنتی زنان کناره دریای جنوب ایران (بوشهر، هرمزگان و خوزستان)، زن در فرهنگ و هنر، دوره 9، شماره 2، 1396.
[32] طالبی، ک. و تقوی، ز.، شناسایی الگو بر نوسازی کارآفرینانه در شرکتهای کوچک و متوسط (مورد کاوی: صنعت پوشاک-ده برند برتر پوشاک برند ایرانی در تهران و 4 برند مطرح ایتالیا تحت لایسنس در ایران و ایتالیا)، اولین کنفرانس ملی جهانی و اقتصاد مدیریت، 1395.
[33] کریمی، ا. و کیاسر، ف.، بررسی بازار پوشاک ایران، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران، معاونت بررسیهای اقتصادی، 1397.
[34] حاتمی نسب، س ح.، جستاری بر تحلیل دادههای کیفی با استفاده از نرمافزار NVIVO12، مرکز انتشارات علمی، دانشگاه آزاد اسلامی یزد، 1398.