[1]. Sunil Dutt Trivedi, Archit Vinod Tapar & Pranav Dharmani (2023) A Systematic Literature Review of the Relationship between Consumer Ethnocentrism and Product Evaluation, Journal of International Consumer Marketing, DOI: 10.1080/08961530.2023.2180790
[2]. وزارت صنعت، معدن و تجارت – معاونت طرح و برنامه، برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، 1395.
[3]. ولی پور، پیمان؛ سیاری، مریم. (1399). بررسی تاثیر عنوان برند، آگاهی برند، نگرش برند، شهرت برند روی عملکرد برند در صنایع پوشاک (مورد مطالعه برند السیمن). علوم و فناوری نساجی و پوشاک، 9(1), 31-38.
[4]. Verlegh, P. W., & Steenkamp, J. B, A review and meta-analysis of country-of-origin research, Journal of Economic Psychology, 20, 521-546, 1999.
[5]. Shimp, T., & Sharma, S. Consumer ethnocentrism: construction and validation of the CETSCALE. Journal of Marketing Research. 24(3), 280-289, 1987.
[6]. Makrides, A., Kvasova, O., Thrassou, A., Hadjielias, E. and Ferraris, A. (2022), "Consumer cosmopolitanism in international marketing research: a systematic review and future research agenda", International Marketing Review, Vol. 39 No. 5, pp. 1151-1181. https://doi.org/10.1108/IMR-12-2020-0304
[7]. حسن زاده، م، خدادادحسینی، س ح، مشبکی اصفهانی، ا، احمدی، پ، ارائة مقیاسی برای خوشهبندی مشتریان در ترجیح محصولات داخلی؛ مورد مطالعه صنعت خودرو، پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 23، 4، 1398.
[8]. Mueller, Rene D., Amanda J. Broderick, and Eva Kipnis (2009), “Consumer Xenocentrism: An Alternative Explanation for Foreign Product Bias,” Working paper, College and University of Charleston, Charleston, SC.
[9]. ولی پور، پیمان؛ شکارچی، مریم. (1397). بررسی تأثیر شاخصههای رنگی البسه بر وفاداری مشتریان با نقش واسطهای شخصیت و وجهه برند (مطالعه موردی: ال سی وایکیکی). علوم و فناوری نساجی و پوشاک، 7(2)، 47-56.
[10]. LAWRENCE STEVEN J. (2012), Consumer Xenocentrism And Consumer Cosmopolitanism: The Development And Validation Of Scales Of Constructs Influencing Attitudes Towards Foreign Product Consumption, Wayne State University ProQuest Dissertations Publishing.
[11]. Siamagka, N. T., & Balabanis, G. Revisiting consumer ethnocentrism: review, reconceptualization, and empirical testing. Journal of International Marketing, 23(3), 66-86, 2015.
[12]. Riefler, P., Diamantopoulos, A. & Siguaw, J. Cosmopolitan consumers as a target group for segmentation. J Int Bus Stud 43, 285–305 (2012).
[13]. محمدی، وحید؛ ولی پور، پیمان؛ محمدی، حامد. (1394). شناسایی عوامل موثر بر توان رقابت پذیری خوشه های صنعتی صنایع نساجی. علوم و فناوری نساجی و پوشاک، 5(4)، 31-41.
[14]. Caruana, A. The effects of dogmatism and social class variables on consumer ethnocentrism in Malta. Marketing Intelligence & Planning, 14(4), 39-44, 1996.
[15]. Kosterman Rick and Feshbach, Seymour, 1989, Toward a Measure of Patriotic and Nationalistic Attitudes, Political Psychology, Vol. 10, No. 2 , 257-274 .
[16]. Cleveland, M., Laroche, M., & Papadopoulos, N. 2009. Cosmopolitanism, consumer ethnocentrism, and materialism: An eight-country study of antecedents and outcomes, journal of International Marketing, 1 7(1 ): 116-1 46.
[17]. Cvirik, M, Suitability of measuring consumer ethnocentrism based on CETSCALE10 and CETSCALE17 in Slovakia, International Journal of Interdisciplinary in theory and practice ITPB, 24, 2022.