TY - JOUR ID - 140155 TI - ارائه و آزمون مدلی در زمینه برندسازی پوشاک ورزشی با رویکرد آمیخته JO - علوم و فناوری نساجی و پوشاک JA - JTST LA - fa SN - 2151-7162 AU - میرجلیلی, مرجان AU - حاجی انزهائی, زهرا AU - زارعی, علی AU - اشرف گنجوی, فریده AD - گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. AD - گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 10 IS - 3 SP - 71 EP - 86 KW - تحلیل محتوا KW - فرآیندبرندسازی KW - برندسازی KW - تئوری داده بنیاد KW - رویکرد آمیخته DO - N2 - یکی از چالش‌های اصلی ضعف در برندسازی و بازاریابی می‌باشد. چراکه هیچ سرمایه‌ای بیش از یک نام قدرتمند، کارآمد نیست. در این تحقیق ابتدا شاخصهای مقالات متعدد با محوریت برندسازی در مراجع معتبر مورد ﺑﺮرﺳﯽﮔﺮﻓﺘﻪ و سپس از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته از خبرگان، استخراج شاخص‌ها تکمیل گردید. سپس، از روش دلفی‌فازی به منظور بررسی تناسب شاخص‌های مستخرج شده با شرایط بومی و از ارائه پرسشنامه به خبرگان جهت تعیین شاخص‌های متناسب استفاده شده است. در نهایت با استفاده از روش داده بنیاد، مدل پارادایمی برای برندسازی محصولات ورزشی ارائه گردید که این مدل به کمک روش مدلسازی معادلات ساختاری و با رویکرد PLS مورد ارزیابی قرار گرفته است. تحلیل داده‌ها نشان داد مدل نهایی از مجموع مقوله محوری، علّی، مداخله‌گر، راهبردها و پیامدهای حاصل از برندسازی تشکیل شده است. بخش پدیده محوری به شاخص‌های (تصویر ذهنی برند برای مشتری، شخصیت برند، هویت برند)، عوامل مداخله‌گر به شاخص‌های (ارتباطات یکپارچه بازاریابی، حمایت مدیران)، عوامل علّی و اثرگذار به شاخص‌های (کیفیت محصولات و خدمات، اعتمادسازی در مشتریان)، شرایط زمینه ای به شاخص‌های (تغییر و تحولات محیطی، بافت فرهنگی)، راهبردها به شاخص‌های (کسب مزیت رقابتی، ارتقا ارزش ویژه برند، ایجاد تداعی مثبت برای برند) و پیامدها به شاخص‌های (ایجاد وفاداری به برند، درگیری عاطفی و احساسی مشتری) طبقه بندی شدند. در این پژوهش به مفاهیم متعددی در حوزه برندسازی محصولات ورزشی دست یافته شد، که توجه به آنها تحقق هدف نهایی برند سازی را موجب می شود. نتایج نشان داده که ساختار و تمامی روابط مدل پیشنهادی مورد تایید است. UR - https://www.jtst.ir/article_140155.html L1 - https://www.jtst.ir/article_140155_ad85f9a195a472e9879fa9cceebdbf8c.pdf ER -