%0 Journal Article %T بررسی عوامل موثر بر انتخاب مصرف کننده بر اساس طرح گرافیکی غیر معمول بسته‌بندی پوشاک %J علوم و فناوری نساجی و پوشاک %I موسسه نساجی امروز %Z 2151-7162 %A اکبرزاده, فاطمه %A ولی پور, پیمان %D 2023 %\ 01/20/2023 %V 11 %N 4 %P 77-90 %! بررسی عوامل موثر بر انتخاب مصرف کننده بر اساس طرح گرافیکی غیر معمول بسته‌بندی پوشاک %K طراحی گرافیکی %K بسته بندی پوشاک %K طرح های غیر معمولی %K تمایل به نوآوری %K ویژگی درک شده %R %X هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر انتخاب مصرف کننده بر اساس طرح گرافیکی غیر معمول بسته بندی پوشاک می‌باشد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی از نوع علی - همبستگی است در این تحقیق پرسنل و مدیران شرکت های گرافیکی خصوصی شهرستان آمل به منظور ارائه طرح های بسته بندی محصولات به تعداد 384 نفر می باشند. تجزیه و تحلیل داده ها و روش تحقیق با توجه به متغیرهای پژوهش که شامل یک متغیر مستقل ویژگی درک شده، یک متغیر وابسته قصد خرید ، یک متغیر میانجی زیبایی درک شده و سه متغیر تعدیلگر تمایل به نواوری، جنسیت و تحصیلات تشکیل شده است. همچنین جهت بررسی فرضیه‌های مطرح شده از معادلات ساختاری درنرم افزار PLS استفاده گردیده است. نتایج نشان داد که جنسیت و تحصیلات رابطه‌ی ویژگی درک شده بر قصد خرید را تعدیل می‌کند. و تمایل به نوآوری با ویژگی درک شده ارتباط معناداری دارد. این تحقیق به تولید کنندگان پوشاک کمک میکند تا در ارائه بسته بندی پوشاک مولفه هایی همچون زیبایی، رنگ، اندازه بسته، ابعاد هندسی بسته محتوا و طرح نوشتاری بسته را برای درک بیشتر و تمایل مصرف کننده به خرید را در نظر بگیرند. %U https://www.jtst.ir/article_165691_76015fc5b9f609da2ff5ce54c9fa0778.pdf