%0 Journal Article %T بررسی متغیرهای تاثیرگذار در برندسازی محصولات ورزشی بانوان و ارایه مدل ساختاری %J علوم و فناوری نساجی و پوشاک %I موسسه نساجی امروز %Z 2151-7162 %A میرجلیلی, مرجان %A حاجی انزهائی, زهرا %A زارعی, علی %A اشرف گنجوی, فریده %D 2023 %\ 01/20/2023 %V 11 %N 4 %P 41-55 %! بررسی متغیرهای تاثیرگذار در برندسازی محصولات ورزشی بانوان و ارایه مدل ساختاری %K مدل ساختاری %K متغیرهای برندسازی %K برندسازی %K محصولات ورزشی %K بانوان %R %X به جهت ایجاد برند موفق، باید ابتدا بازار هدف و همچنین مخاطبین مورد نظر بررسی شده و با آنالیز رفتاری بتوان ریسک های موجود را به حداقل رساند. یکی از آیتم های ضروری، بررسی متغیرهای تاثیرگذار برای جامعه هدف است. یکی از محصولاتی که برند در آن از شاخصه های اصلی می باشد، محصولات ورزشی است. یکی از مشکلات کشور ایران، عدم توجه به برندهای محصولات ورزشی مخصوص بانوان می باشد. در این پژوهش سعی شد که شش متغیر تاثیر گذار شامل شرایط زمینه ای، عوامل علی، عوامل مداخله گر، پدیده محوری، راهبردها و پیامدها در برند سازی محصولات ورزشی بانوان کشور بررسی شود و مدلی با نرم افزار آماری معادلات ساختاری PLS بدست بیاید. نتایج نشان می دهد که متغیرهای عوامل علّی بر پدیده محوری، و آنها نیز بر متغیرهای راهبردی تاثیر معناداری داشته است. این بدان معنی است که ابتدا ایجاد کیفیت مناسب و حس اعتماد درمحصولات مهم تر از ایجاد هویت های بصری، شخصیت و تصویر ذهنی برند است. زیرا با توجه به مدل ارائه شده، عوامل علی پایه شروع یک برند تاثیر گذار در البسه ورزشی بانوان می باشد. در نهایت مزیت رقابتی ایجاد راهبردهای مناسب در راستای خواسته مشتریان نیز جهت نگه داشتن مشتریان به صورت وفادار به برند نقش بسزایی دارد. بیشترین حد آماره تی نیز در ارتباط با تاثیر راهبردها بر پیامدهای برند در این پژوهش داشته است که نشان می دهد استراتژی مناسب در برندسازی البسه ورزشی بانوان می توانند درگیری عاطفی و وفاداری به برند بیشتری را ایجاد نماید. %U https://www.jtst.ir/article_165146_f56087411925959ea4374e028b2cbc8c.pdf