%0 Journal Article %T شناسایی و تحلیل نیازمندی های مدیریتی صنعت فرش دستباف ایران با استفاده از دیمتل فازی %J علوم و فناوری نساجی و پوشاک %I موسسه نساجی امروز %Z 2151-7162 %A شیری, علیرضا %A هاشم زاده خوراسگانی, غلامرضا %A آخوندی, نسرین %A جمالو, فضل الله %D 2022 %\ 03/21/2022 %V 11 %N 1 %P 79-100 %! شناسایی و تحلیل نیازمندی های مدیریتی صنعت فرش دستباف ایران با استفاده از دیمتل فازی %K دیمتل فازی %K داده بنیاد %K روش آمیخته %K نیازمندی های مدیریتی %K هنر صنعت فرش دستباف: %R %X گسترش روز افزون سازمان های تولیدی و بازرگانی فرش دستباف و وضعیت کنونی این صنعت در کشور، ضرورت استفاده بیشتر از دانش مدیریت علمی و بر خواسته از تجربه خبرگان را نمایان ساخته است. در این پژوهش هدف اصلی ایجاد شبکه ای از شاخص های اساسی مدیریتی به طریقی می باشد که از دریچه یک هنر صناعی و سنتی یعنی فرش دستباف به مسائل مدیریتی و زیر شاخص ها و عوامل آن نگریسته شود. برای این منظور، در مرحله اول شاخص های مورد نظر با انجام مصاحبه های باز با خبرگان این صنعت و بهره گیری از روش کیفی داده بنیاد استخراج و گروه بندی گردیدند. حاصل این بخش از پژوهش شناسایی 72 شاخص و دسته بندی آن ها در قالب گروه هایی متجانس بود. در مرحله بعد این پژوهش، به منظور بررسی روابط بین و میزان اهمیت گروه های به دست آمده از مرحله کیفی، از روش کمی دیمتل فازی استفاده شد. نتایج این بخش بیانگر این مهم است که توجه به صادرات و ایجاد بهره وری در پیامد های اقتصادی مهمترین شاخص تاثیر گذار بر شبکه مدیریتی این صنعت مهم می باشد. %U https://www.jtst.ir/article_157544_62582c89934374e7b59f63f2872e92c4.pdf