%0 Journal Article %T تأثیر هوش هیجانی بر انگیزش و عملکرد بافندگان قالی دستبافت (مورد مطالعه: شرکت قالی بافی زرین بافت زنجان) %J علوم و فناوری نساجی و پوشاک %I موسسه نساجی امروز %Z 2151-7162 %A طباطبائی هنزائی, سید محمود %A کاظمی, حمیدرضا %A فلاح, حامد %D 2020 %\ 06/21/2020 %V 9 %N 2 %P 41-48 %! تأثیر هوش هیجانی بر انگیزش و عملکرد بافندگان قالی دستبافت (مورد مطالعه: شرکت قالی بافی زرین بافت زنجان) %K قالی دستباف %K هوش هیجانی %K انگیزش %K عملکرد %K شرکت قالی بافی زرین باف زنجان %R %X کارکنان، دارایی ارزشمندی هستند که برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند و عملکرد انسان ها در صحنه رقابت، سازمان را پیشتاز نگه می‌دارد و لذا اهمیت ویژه ای دارد، هوش هیجانی اثراتی چون تاثیر انگیزشی و همچنین ارضاء نیازها و عوامل دلگرمی و اثربخشی بیشتر در کارکنان و ایجاد محیط صمیمی و پرچاذبه بر آنان می‌شود و باعث پیشرفت در خط مثبت سازمانی می‌شود. هدف این تحقیق بررسی تأثیر عوامل مدیریتی هوش هیجانی بر انگیزش و عملکرد بافندگان قالی دستبافت می‌باشد. ماهیت روش این تحقیق از نوع توصیفی – تحلیلی با رویکرد جهت گیری پیمایشی می باشد. جامعۀ آماری این پژوهش بافندگان شرکت قالی بافی زرین بافت زنجان می باشند که این شرکت بواسطه ماهیت فعالیت تولید متمرکز، و تولید در حجم، و تنوع تولید کم نظیر، انتخاب شد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز، از پرسشنامه هوش هیجانی برادبری- گریوز (2005)، انگیزش شغلی رایت (2004) و عملکرد شغلی پاترسون (2008) و روایی پرسشنامه از طریق روایی همگرا و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت، با استفاده از مدل معادلات ساختاری به بررسی وضعیت روابط ابعاد و متغیرهای پژوهش از دیدگاه پاسخ‌دهندگان پرداخته شده است. نتایج نشان داد هوش هیجانی بر انگیزش و عملکرد بافندگان شرکت قالی بافی زرین بافت زنجان تأثیر معناداری دارد. به طور خاص مشخص شد خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط بر انگیزش و عملکرد بافندگان شرکت قالی بافی زرین بافت زنجان تأثیر معناداری دارند. %U https://www.jtst.ir/article_137440_49b5b3de9fe4d67fe2a617e7dd65ce4f.pdf