%0 Journal Article %T ارائه مدل تصمیمگیری برای اولویتبندی عوامل موثر در بکارگیری البسه با نمادهای دوره ساسانیان بر رفتار خرید مشتریان %J علوم و فناوری نساجی و پوشاک %I موسسه نساجی امروز %Z 2151-7162 %A ولی پور, پیمان %A سیاری, مریم %D 2019 %\ 09/23/2019 %V 8 %N 3 %P 15-22 %! ارائه مدل تصمیمگیری برای اولویتبندی عوامل موثر در بکارگیری البسه با نمادهای دوره ساسانیان بر رفتار خرید مشتریان %K رفتار خرید مشتری %K طرح و نقش پارچه %K لباس %K تحلیل سلسله مراتبی %K ساسانیان %R %X مد و سبک یکی از مهمترین عوامل بازاریابی است. استفاده از طرح و نقش روی پارچه با الهام از نقوش تاریخ باستان نگرشی بر مد بوده که هویت برند و رفتار خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار داده است. در این تحقیق ارائه دو مدل تصمیم­گیری چند معیاره و تحلیل سلسله مراتبی برای اولویت­بندی عوامل موثر بر بکارگیری البسه با نمادهای دوره ساسانیان بر رفتار خرید مشتریان استفاده شد. جامعه آماری تحقیق شامل 5 نفر خبره به‌عنوان نمونه آماری به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. شاخص­ها در دو سطح شامل معیار­ها و گزینه­ها، با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و نظر خبرگان استخراج شده است. بر اساس یافته­های پژوهش، در سطح اول، معیار تصویر ذهنی برند با وزن 449/0 در اولویت اول، معیار آگهی برند با وزن 311/0 در اولویت دوم و معیار رفتار خرید با وزن 240/0 در اولویت سوم بر رفتار خرید مشتریان بدست آمد. در سطح دوم، گزینه­ی سبک، استفاده از رنگ و پارچه و زیورآلات به ترتیب در اولویت اول، دوم و سوم قرار گرفتند. بنابراین گزینه سبک بر اساس الهام از نگاره­های دوره ساسانی از اهمیت بالاتری نسبت به گزینه­ی رنگ و پارچه و زیورآلات هنگام فروش برخوردار است.  %U https://www.jtst.ir/article_115181_f081575e10fe2b738960ec52e4e41347.pdf