[1] پایدارفرد آ.؛ نامورمطلق، ب. و محجوبی، ف.، طراحی لباس ملی با الهام از پوشاک سنتی مردم خراسان جنوبی، فصلنامه مطالعات ملی، 4، 150-133، 1394.
[2] نریمانی ابر م. مطالعه تطبیقی حفظ البسه سنتی و بومی در دو کشور ایران و ژاپن، کنفرانس بین المللی معماری، شهرسازی، مهندسی عمران، هنر و محیط زیست؛ افقهای آینده، نگاه به گذشته، تهران: دبیرخانه دائمی کنفرانس، 1394.
[3] هارجی ا. و دیگران، مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی، ترجمۀ مهرداد فیروزبخت و خشایار بیگی، انتشارات رشد، 1386.
[4] همایون م.، وساقینی، م.، سیاستگذاری فرهنگی و مدیریت پوشش: مطالعه موردی حجاب، رهیافت انقلاب اسلامی، 15، 147-125، 1390.
[5] زاهد س. و کاوه، م.، گفتمانهای پوشش ملی در ایران، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 4، 74-49، 1391.
[6] شایستهفر م. کاربرد ارزشهای تزئینی هنر اسلامی بر عناصر شهری و تاثیر آن بر توسعه فرهنگی-اجتماعی، همایش ملی توسعه و تحول در فرهنگ و هنر، تهران، 1387.
[7] ضیاءپور ج.، پوشاک زنان ایران تا آغاز پهلوی، وزارت فرهنگ و هنر، 1367.
[8] بابایی پ. و اکبری، ف.، بررسی مبانی نظری طراحی مد لباس زنانه در الگوی ایرانی اسلامی، فصلنامه نقد کتاب، 1و2، 258-241، 1393.
[9] گلدمن آ.، زیباییشناسی، ترجمه روح الله عطایی، مجله رواق هنر و اندیشه، 5، 88، 1385.
[10] نقی زاده م.، ادراک زیبایی و هویت شهر(در پرتو تفکر اسلامی)، نشر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، 1386.
[11] مجتهدزاده پ.، هویت ایرانی در آستانه صدۀ بیست و یک، اطلاعات سیاسی- اقتصادی، 12، 130-129، 1377.
[12] پای ل. و دیگران، بحرنها و توالیها در توسعه سیاسی، ترجمه غلامرضا خواجه سروی، انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی، 1380.
[13] قاسمی ف.، مراتب و مولفههای هویت در مبانی نظری هویت و بحران هویت، پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی، 1383.
[14] گودرزی ح.، مطالعات بنیادین در مطالعات قومی، انتشارات تمدن ایرانی، 1385.
[15] بایبوردی ا. و کریمیان، ع.، جهانی شدن فرهنگ و تاثیر آن بر هویت ملی ایران، فصلنامه مطالعات روابط بین الملل، 28، 102-77، 1393.
[16] میرمحمدی د.، گفتارهایی درباره هویت ملی در ایران، موسسه مطالعات ملی، 1383.
[17] طالش انساندوست ف.، پوشاک مردم گیلان، فرهنگ ایلیا، 1393.
[18] ابراهیمی میمند ن.؛ داوودی، ا. و صفی یاری، ن.، بررسی نقوش چادرشب قاسمآباد(گیلان)، فصلنامه علمی-پژوهشی هنرهای تجسمی نقش مایه، 13، 44-35، 1391.
[19] پاشا شریفی ح. و شریفی ن.، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ چهارم، انتشارات سخن، 1383.
[20] والامقام ف. و ولی پور پ.، روشهای بازاریابی در عرضه پوشاک، مجله نساجی امروز، 163، 65، 1395.
[21] داندیس د.، مبادی سواد بصری، ترجمه مسعود سپهر، انتشارات سروش، 1395.
[22] حلیمی م.، اصول و مبانی هنرهای تجسمی، احیاکتاب، 1393.
[23] رهبرنیا ز. و رستمی ز.، تدابیر بصری در طراحی پوشاک زنان، انتشارات مرکب سفید، 1395.