TY - JOUR ID - 111012 TI - تحلیلی بر برندها و عوامل موثر بر بازاریابی برند پیراهن ورزشی JO - علوم و فناوری نساجی و پوشاک JA - JTST LA - fa SN - 2151-7162 AU - قاسمی یقین, رضا AU - صادقی, محمدرضا AD - گروه مهندسی پوشاک و مدیریت، دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر AD - دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 8 IS - 2 SP - 5 EP - 13 KW - مدیریت برند پوشاک KW - فاکتورهای برند KW - روش‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره KW - پوشاک ورزشی DO - N2 - عناصر موثری در برندسازی محصولات برای ایجاد یک موقعیت رقابتی ممتاز و پایدار در بازار تاثیرگذار است. این عناصر در صنایع مختلف اثرات مختلفی را بر مشتریان هدف می‌گذارد. در این مقاله، عوامل موثر بر برند پوشاک ورزشی با یک رویه چهار مرحله‌ای در قالب دو دسته عوامل ملموس و ناملموس شناسایی و تبیین می‌شود. سپس نظرات خبرگان بازارِ پوشاک ورزشی، به صورت متغیر بیانی در قالب پرسشنامه جمع‌آوری می‌شود. با استفاده از روش‌های تاپسیس فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی، عوامل شناسایی شده و برندهای فعال رتبه‌بندی می‌شوند. نتایج نشان می‌دهد که عوامل ملموس بر عوامل ناملموس برند در بازار پیراهن ورزشی ترجیح دارند. مضاف بر آنکه، نام و لوگوی برند، ستارگان ورزشی، تبلیغات و بازاریابی از عناصر موثر ملموسی هستند که بر مشتریان پوشاک ورزشی اثرگذار هستند. UR - https://www.jtst.ir/article_111012.html L1 - https://www.jtst.ir/article_111012_c0807975a2ed4371c3664c8f3925d874.pdf ER -